Wstęp
1 ISTOTA 5S
1.1 Zasada pierwsza ― selekcja
1.2 Zasada druga ― systematyka
1.3 Zasada trzecia ― sprzątanie
1.4 Zasada czwarta ― standaryzacja
1.5 Zasada piąta ― samodyscyplina
1.6 Zalety wdrożenia 5S w organizacji
1.7 Trudności we wdrożeniu i doskonaleniu 5S w organizacji
2 WDROŻENIE 5S W ORGANIZACJI
2.1 Przykładowy plan wdrożenia 5S w organizacji
2.1.1 Podjęcie decyzji o wdrożeniu 5S w organizacji
2.1.2 Wybór członków zespołu wdrożeniowego 5S oraz ich przeszkolenie
2.1.3 Ocena stanu aktualnego organizacji
2.1.4 Wybór stanowiska pracy do testu wdrożenia
2.1.5 Szkolenie operatorów na stanowisku testowym oraz wdrożenie systemu 3S
2.1.6 Opracowanie formularzy audytowych oraz materiałów wizualizujących stanowisko
2.1.7 Zakończenie wdrożenia 3S na stanowisku testowym (zakończenie testu), weryfikacja pierwotnych założeń
2.1.8 Szkolenie oraz wdrożenie 5S na pozostałych stanowiskach
2.1.9 Opracowanie harmonogramu audytów 5S
2.2 Program szkoleń dla uczestników systemu 5S
2.2.1 Delegowanie zadań z uwzględnieniem stopnia zmotywowania i wiedzy pracownika
2.2.2 Materiały na szkolenie wstępne dla wszystkich uczestników systemu 5S
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA