ebook: Rozwiązywanie konfliktów. Praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów. Wydanie 3 - Fredric Bohm,  Stefan Laurell

Rozwiązywanie konfliktów. Praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów. Wydanie 3 - ebook

( )

Czy wiesz, że konflikty w miejscu prac są bardzo kosztowne dla pracodawcy? Zwiększają rotację zatrudnienia, są przyczyną wielu zwolnień chorobowych i wpływają na zmniejszenie motywacji do pracy. Nie chodzi jednak o to, aby całkowicie wyeliminować konflikty - bywają one pożyteczne i twórcze. Chodzi o to, aby umiejętnie rozwiązywać spory między pracownikami i nie dopuścić do eskalacji konfliktu.

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW to poradnik przeznaczony przede wszystkim dla kadry kierowniczej. Zawarte w nim informacje pomogą Ci poruszać się w sferze skomplikowanych relacji między pracownikami. W książce wyjaśniamy, jakie są przyczyny i powiązania konfliktów w miejscu pracy oraz w jaki sposób konflikty eskalują i do czego mogą doprowadzić. Przedstawiamy konkretne środki zaradcze i kroki, które należy podjąć, aby skłonić zwaśnione strony do zakończenia sporu i podjęcia konstruktywnych działań. Dowiesz się także, jak zapobiegać konfliktom.

Udostępnij:
Cena: 35,67 zł
Kupując tego ebooka otrzymasz
356 punktów koobe !
Pobierz fragment ebooka:

Wydawnictwo: BL Info Polska ; ilość stron wydania papierowego: 126; cena wydania papierowego: 39,90 zł; data wydania: 2014-5-30;
Spis treści
  • Przedmowa
  • Zagrożenia i możliwości– pożyteczne i niepożyteczne konflikty
  • Trzy możliwe rezultaty
  • 100% prawdopodobieństwa
  • Prymitywne reakcje we współczesnym świecie
  • Brzydkie zagrania dają łatwe zwycięstwo
  • Łatwe zwycięstwo
  • Konflikty w miejscu pracy – przyczyny i powiązania
  • Co się za tym kryje?
  • Różnice charakterów
  • Problemy w komunikowaniu się
  • Powiązania międzyludzkie
  • Natura konfliktu – co naprawdę robią ludzie, kiedy się kłócą
  • Zachowanie sprzyjające konfliktom
  • Strategie rozwiązywania konfliktów
  • Pięć najważniejszych strategii
  • Czy mam interweniować?
  • Sposób postępowania
  • Analiza konfliktu – klucz do uporania się z konfliktem
  • Przeanalizuj konflikt
  • Wyznacz sobie konkretny cel
  • Zidentyfikuj strony konfliktu
  • Informuj strony konfliktu
  • Indywidualne rozmowy ze stronami konfliktu
  • Podsumuj wynik
  • Pomyśl o środkach zaradczych
  • Dlaczego nie przestaną? – czynniki podtrzymujące
  • Unikanie
  • Zachowanie marginesu bezpieczeństwa
  • Sojusze
  • Prestiż
  • Reguła eskalacji
  • Teoria progów
  • Czynniki komunikacyjne
  • Środki zaradcze – jak doprowadzić do porozumienia?
  • Zmotywuj strony konfliktu
  • Szukaj kompromisów
  • Zachęć strony do spróbowania
  • Zmień nastawienie stron
  • Doprowadź do zamiany ról
  • Pozwól stronom dać upust złości
  • Zapobiegaj czytaniu w myślach
  • Rozróżniaj pomiędzy osobą a zachowaniem
  • Dmuchaj na zimne – o zapobieganiu konfliktom
  • Pięć sposobów na przeciwdziałanie
  • Zakończenie
  • Zebrane rady
Skomentuj ebooka "Rozwiązywanie konfliktów. Praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów. Wydanie 3"