ebook: Kultura mediów, ciało i tożsamość - Sylwia Jaskulska,  Witold Jakubowski

Kultura mediów, ciało i tożsamość - ebook

( )

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, składa się z 23 tekstów i jest podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy kultury mediów, druga – płci i ciała. Jako redaktorzy tomu jesteśmy przekonani, że prezentowana problematyka jest ważna, teksty (choć łączy je kontekst edukacyjny) – interdyscyplinarne, a sposoby prezentacji poszczególnych tematów – niebanalne. Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości.

Mamy nadzieję, że Czytelnik podczas lektury będzie książkę tę współtworzył, wraz z autorami czytając kody, mnożąc znaczenia niedokończonych, kontrowersyjnych, głośnych, a także zapomnianych, niedocenianych tekstów i edukacyjnych kontekstów kultury współczesnej.

Witold Jakubowski
Sylwia Jaskulska

Ta publikacja nie jest oczywiście ani głosem za kulturą popularną, ani przeciwko niej. Zebrane w tym tomie teksty ilustrują perspektywę oglądu dzisiejszej rzeczywistości zaproponowaną przez wspomnianego badacza – J. Fiske. Mnożymy w nich pytania o język mediów i przekaz medialny, ich rolę w konstruowaniu współczesnych tożsamości. Odnosimy się do płci i ciała jako do miejsca wpisywania znaczeń. Interesuje nas szczególnie perspektywa edukacyjna. Kultura popularna nie jest przez autorów tomu pomijana. Przeciwnie – jest traktowana jako kontekst socjalizacji i edukacji; edukacja i socjalizacja zaś są kontekstem kultury popularnej. Obrazy medialne szkoły, młodzieży i rodziny, nowe wspólnoty internetowe, reklama jako tekst kultury, tożsamość płciowa i kreowanie własnego wizerunku przez kreowanie ciała to tylko niektóre z kwestii, które podnosimy…

Udostępnij:
Cena: 68,00 zł
Kupując tego ebooka otrzymasz
680 punktów koobe !
Pobierz fragment ebooka:

Wydawnictwo: Impuls ; ilość stron wydania papierowego: 343; data wydania: 2011-12-21;
Spis treści

Wstęp (Witold Jakubowski, Sylwia Jaskulska); 9

Część pierwsza

Kultura mediów i tożsamość

Witold Jakubowski

Media, tożsamość i edukacja; 15

Sylwia Jaskulska

Wychowanie instant. Na przykładzie programu telewizyjnego Superniania; 33

Marta Wrońska

Kultura medialna jako element konstruowania własnej tożsamości i stylu życia adolescentów w „płynnej nowoczesności”; 41

Tomasz Przybyła

Gadżet czy narzędzie intelektualne? (O telefonie komórkowym w rękach adolescenta); 51

Anna Brzezińska

Między brakiem zrozumienia a nienawiścią, czyli odkrywanie tożsamości płciowej we współczesnych obrazach filmowych – Transamerica Duncana Tuckera oraz Nie czas na łzy Kimberly Peirce; 65

Eva Zamojska

Szkoła w filmie. Czy tylko fikcja? Analiza obrazu rzeczywistości szkolnej w filmie Klasa (Entre les murs); 85

Dawid Kaiser

Obrazy ojcostwa we współczesnej polskiej kinematografii; 101

Tomasz Żaglewski

Fani, czyli my. Strategie kształtowania postaw prosumenckich

we współczesnej kulturze popularnej na przykładzie przemysłu filmowego; 113

Anna Lusińska

Od popkultury do reklamy społecznej. Rozważania nad miejscem reklamy społecznej w kulturze popularnej; 125

Magdalena Grabowska

Tożsamość religijna w reklamie w dobie popkultury, czyli po co reklamie religia?; 149

Agnieszka Iwanicka

Kompetencje medialne a przyszłość zawodowa pokolenia Google; 165

Natalia Walter

Internetowa kultura pomagania; 177

Mateusz Melosik

Tożsamość punk – rzeczywista czy upozorowana?; 189

Michał Klichowski

Portal Nasza Klasa jako środowisko konstruowania tożsamości; 207

Część druga

Ciało, płeć i tożsamość

Ewa Bielska

Tożsamość queer jako matryca strategii oporowych; 215

Natalia Warszawska

Kreacja idealnych wizerunków, czyli kult ciała w kulturze popularnej; 225

Magdalena Wasylewicz

Postrzeganie własnej cielesności w kontekście kultury popularnej – zderzenie wymogów przestrzeni medialnej z rzeczywistością; 239

Grażyna Gajewska

Manekin jako obiekt pożądania społeczeństwa konsumpcyjnego; 247

Ireneusz Jeziorski

„Twarz jako medium”. O doświadczeniu ciała i przestrzeni przez osoby psychotyczne w świetle antropologii wizualnej i sensorycznej; 259

Marek Kaźmierczak

Eros i Tanatos w recepcji Zagłady. Kultura popularna, ciało, obraz; 279

Mariola Bieńko

Intymne strategie tożsamościowe dziecka we współczesnej kulturze popularnej; 305

Anna Opieczyńska

Porno-chic, czyli seksualność jako narzędzie komunikacji; 327

Krzysztof Wąż

Społeczno-kulturowy kontekst zjawiska (przed)wczesnego rodzicielstwa; 341

Informacje o autorach; 361

Skomentuj ebooka "Kultura mediów, ciało i tożsamość"